Vila i frid fina morbror?
Jag såg dig hemma i Böle, Smedby, för ca 45 år sedan. Du dök upp ibland och sa hej till Helena och mig, på vinden i huset.
Har inte sett dig sedan dess men din syster har berättat om dig varje gång vi träffats. Hon tog så fint hand om dig genom åren när det behövdes.
Ditt jordeliv har du lämnat, saknad av familjen.
Vila i frid Henrik
Vila i frid kusin Henrik
Vila i frid kusin Henrik?
Hej Henrik!
Vi sågs inte ofta som vuxna. Som barn var du nyfiken och frågvis. "Varför rinner vatten neråt" en vår med snösmältning nere vid sjön vid fammos/mommos. Jag hade inget svar då, är nog lika svarslös i dag. Jag tyckte alltid om dig och kände sympati.
Vila i frid Henrik,
hälssa Karin när ni ses!
Kurt Aspö
Valter Aspö
Helmi Vainio
Fredrik Aspö
Katja Pekkala
Minns dig med värme, fina Henrik Kusin Sonja